Søk

Siste fra forumet

spør advokatene

Ingen fisk i barndommen gir økt risiko for astma



Oppdatert 23.10 2008

Det er ikke bare dårlig luftkvalitet som øker risikoen for astma. Ny forskning viser at utvikling av astma kan henge sammen med hvor mye fisk man spiser. Men å gi barna fiskepinner ser ikke ut til å hjelpe.


– I våre studier fordobles risikoen for å utvikle astma i voksen alder dersom en aldri spiser fisk i barndommen, sier Birger N. Lærum ved Institutt for Indremedisin ved Universitetet i Bergen (UiB).

Selv om fisk forebygger astma, slipper en ikke unna med fiskepinner.
– Annen forskning har vist at fiskepinner ikke har gunstig effekt mot astma. En tror det har noe med friteringen i omega-6-rik plantefett å gjøre.



originalartikkel

Lignende artikler:


Blir din baby en snorker?
Babysvømming og astma/kolikk
Keisersnitt og astma

Relevante diskusjoner på forumet:


Mor uten arbeid, far har ingen mulighet for pappaperm ?
ingen avtale
Sikkert ingen ny situasjon...


Del på Facebook

Advokatene svarer


Spør advokatene her

micro

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.